M.A.N reklambyrå 1.0 - 12.0

hangus.se © 2015 •Privaccy

Terms of use

Logotype: Preben Madsen, övrigt: hangus.


Definition

bilmissbruk: 


"Att använda en bil för ett  annat ändamål än transport från A till B."

ha

n

g

u

s



I affärsidén ingår att göra reklam av män, för män,

om män och om produkter som män kan tänkas vilja köpa.


M.A.N.reklam 1.0

En ny reklambyrå med affärsidén att enbart använda män i sin annonsering har startat upp sin verksamhet i huvudstaden. De unga reklammakarna är förstås enbart män och byråns grundare, Thomas Man, tror att det går att göra reklam för män:

- Jag sprang omkring på Stockholms gator varje dag och till slut blev jag så trött på alla de glassiga brudarna som såg på en från alla möjliga ställen i omöjliga storlekar, jag menar, kolla nere i Sergelgången vid H&M, brudarna där är ju stora som dinosaurier!

- Men varför använder ni bara män i er reklam?

- Vi vill visa att det är ok att se ut som stryk, det är ok att vara skitig och dricka öl och samtidigt ta hand om lillgrabben, vi använder oss av bilder på moderna män som tar sitt ansvar.

- Är det ansvarsfullt att dricka öl?

- Det beror på hur mycket man dricker...

I korthet kan vi här på hangus.se konstatera att reklambyrån M.A.N.reklam har en kampanj för Ölleverantörerna som går upp i storbildsformat i T-banan och på posterplatser i hela landet, de håller också på att göra en bildsvit över män som använder en viss sorts hushållsassistent, män som prövar nya underkläder, mäns inställning till parfym som luktar diesel osv. Vi här på hangus.se önskar reklambyrån lycka till, för som någon vis man har sagt; än är inte den siste idioten född!


M.A.N.reklam 2.0

Som vinjettbild här nedan ser du utdrag ur den lyckosamma kampanj som reklambyrån M.A.N.reklam gjorde med sin annonsering i Inrikes post och tidningar för företaget Skönmåla AB som köpt upp den tyska Marinens lager av miljöfarlig båtfärg för deponi och kemikalisk reståtervinning. IPT:s upplaga påstås ha ökat med 10 % efter kampanjen? Vi kommer här på hangus.se att följa reklambyrån noga och med våra källkritiskt granskade texter antingen hjälpa dem eller stjälpa dem? Självklart tänker vi - om vi har råd - anlita dem för att lansera Hangus roman "En bilmissbrukares bekännelser" om den blir färdig någon gång vill säga. Red.hangus.se


M.A.N reklam 3.0

Bilden visar en syn som mötte många Stockholmare i slutet av våren. En välkänd firma på Kungsholmen hade utförsäljning av ett lager pallbockar som man kommit över billigt från SAAB:s konkursbo. Firman har ett gediget dåligt renommé då ägaren påstås vara efterlyst i 23 länder och efterspanad av Interpools garagepolis varför vi här på hangus.se väljer att inte sätta ut firmanamnet då många besökare på webbbplatsen kan förledas att göra affärer med dem. Vi vill ändå ge M.A.N.reklam den uppmärksamhet de förtjänar, ryktet går att den pigga och oförvägna reklambyrån gett sig på att lansera ett miljödieseldrivet våffeljärn! Vi här på redaktionen kan knappt bärga oss i väntan på att få se hur det ser ut! Och hur ser idioten ut som köper det..?


M.A.N reklam 4.0

Döm om vår förvåning här på redaktionen då vi på vår väg till "Rålis" med korgar fullastade med poucherad kyckling och hemgjort vin samt förra veckans baguetter fick se fotograferade bevis på att M.A.N.reklam nu gett sig in på skönhetsmarknaden. Vi har också enligt säker källa fått veta att M.A.N.reklam förlorade upphandlingen om lansering av miljödieseldrivna våffeljärn. Istället satsar reklambyrån på produktlansering av kosmetika och ihärdiga rykten säger att nästa stora kampanj som byrån ger sig på handlar om ett helt nytt varumärke, s.k. branding av hudvårdsprodukter för män. Vi kan redan nu avslöja att varumärket heter Fjollträsk och är registrerat enligt alla konstens regler på Systembolagsverket (SPRV).


M.A.N reklam i domstol - igen

Myndigheten för Offentlig Elakhet har stämt den pigga och oförsonligt kreativa reklambyrån M.A.N reklam! Som skäl till stämningen anges könsdiskriminerande reklam på dörren till den frisörsalong som VD Ajvar Relish driver i Stockholm på Kungsholmen närmare bestämt. Ajvar Relish hävdar att salongen endast är ett brevlådeföretag som inte utför några egentliga klipp, med undantag för vissa börsklipp. Därav menar Ajvar Relish att stämningen på Kungsholmen har blivit olaglig, ja rentav hotfull! Se själv här intill!


M.A.N reklam 5.0

Vad gör jag egentligen för fel? Är det kassa grejer jag har eller vad är det frågan om? Mina två fettsugningssprutor bara pumpar luft emellanåt. Varje gång går jag på samma nit och tänker 'jaha, den kanske är tom ändå' och öppnar skiten för att orsaka världens fetaste elände...Detta citat är från den text som bär på huvudbudskapet i M.A.N.reklams senaste kampanj för att få män med isterbuk att köpa produkter för fettsugning i hemmet. Det är ingen dålig idé att förankra budskapet med en person som gör fel säger ansvarig parkeringsvakt på den ödetomt där M.A.N.reklam har sitt huvudkontor. Hur gick det då med kampanjen om hudvårdsprodukter med varumärket "Fjollträsk"? Efter det riksbekanta bråket om påstådda avtalsbrott och varumärkesintrång fann den stora kosmetikajätten för gott att betala sig ur kampanjeuppdraget med M.A.N.reklam. Säga vad man vill om VD:n Ajvar Relish - visst är han en dålig förlorare men han är ingen dålig förhandlare! 


M.A.N.reklam 6.0

Nu har den pigga in-and-outhousebyrån i Stockholm blivit så stora att de själva väljer vilka de vill arbeta med. Senast utvalda är traktorförsäljarfirman PlantMännen AB som den pigga reklambyrån fattade tycke för och efter en mutlunch á 14 000 Euro för enbart förrätten på Bernes Salonger utsågs denna ålderstigna (!) skrotfirma vips till att vara lämplig samarbetspartner... Men vi här på redaktionen för hangus.se dristar oss till att fråga; är inte storleken på reklambyråns logotype större än kundens? Men visst är det snyggt med den gödselfärgade nyansen i bildmaterialet.


M.A.N reklam 7.0

Återigen har den sanslösa in-and-outhousebyrån M.A.N.reklam satt sig i knipa. Bilden här nedan visar det reklamupplägg som VD Ajvar Relish nu sitter av tiden för i fängelse. Ajvar hade planterat diktsamlingen i köttdisken och var i full färd med att ta bilder på den när han blev ertappad. Detta eftersom diktsamlingen var osäljbar och till och med farlig då den är översatt med Google och många tror att det som står i den är sant. Själva inbillningsministeriet sägs ha kritiserat diktsamlingen för att den kan komma att lura och förflacka det svenska språket i årtionden framöver om den skulle säljas i t.ex. dagligvaruhandeln. 

hangus.se fick en intervju med Ajvar Relish just när han var på väg 

till fångtransporten utanför Poesiöverdomstolen i Stockholm:

- Vad har du blivit fälld för nu Ajvar?

- Domen är 1 månad i Skansens akvarium på vatten och bröd,

bland alligatorerna, domaren fann att det stod utom alla tvivel att jag

var skyldig till omvänt snatteri.

- Vadå omvänt snatteri?

- Det är när du produktplacerar dina osäljbara alster i t.ex Konsums köttdisk.

- Ok..? Men varför ta bilder på diktsamlingen bland alla dessa köttprodukter?

- Min idé var att vi skulle reta upp alla vegetarianer så att de skulle bannlysa diktsamlingen, exkommunicera den helt enkelt, sa Ajvar Relish med ett

brett flin samtidigt som en polis höll ned hans huvud så att han inte

skulle slå i dörrkarmen på den 7 meter långa, svarta Limousinen.

- Men varför då? Det verkar ju negativt!? utbrast vi på hangus.se.

- Ja än sen? svarade Ajvar Relish inifrån Limousinen, om du får en sån grupp efter dig så kan du ge dig fan på att du blir uppmärksammad!

- Och då vill folk köpa diktsamlingen varpå diktaren blir uppburen och satt på en grön kvist någonstans i Borneos djungel? fyllde vi på hangus.se i.

- Jajamen!

- Hur ska du tillbringa tiden du sitter inne?

- Jag ska läsa diktsamlingen förstås! Och allting annat som jag inte haft tid med, visst det beror på vilket humör alligatorerna är på men vadå..? Jag ser det som en möjlighet!

Det sista vi såg innan Ajvar Relish vevade upp rutan för att åka till sin fängelsevistelse var ingen möjlighet utan en långbent, lila kanin som hoppade upp i knäet på honom.


M.A.N reklam 8.0

Bilden talar för sig själv! Det står också: Vi älskar små män som har stora behov av att hävda sig, på skyltfönstret. Det är motortvättfirman Hangus Racing som låtit den otroliga reklambyrån M.A.N.reklam tillverka en motortvätt med glasrutor så att man ser när motordelarna blir rena. Det går in en V8 bigblock med grenrör och allt i denna transparenta motortvätt med sin tank på tre kubikmeter fylld med avfettning. Travesti på diskmaskin eller?


M.A.N reklam 9.0

Den nya parfymen för män som arbetar med eller anlägger skogsbränder har äntligen lanserats! Med hjälp av den progressiva och brandfarliga reklambyrån M.A.N reklam har parfymtillverkaren EstDior nu tagit fram en parfym för män som vill lukta skogsbrand. Ingredienser är brinnande fur och gran, med inslag av tallkottar och små ödetorp vars murkna virke med svampangrepp och krossade fönsterrutor ger en krispig känsla av andnöd hos den som inandas parfymen. När redaktionen här på hangus.se testade parfymen på vår tryckare som kommer från Södertälje var hans enda kommentar:

- Var fan brinner det? Känns som om det är en stor skogsbrand! eller kan det vara ett lokalt derby på Scaniarinken?

Vi kan bara konstatera att de män som vågar sig på den begränsade utgåvan av parfymen Skogsbrand kommer att slå omvärlden med ett brinnande vedträ i huvudet. En självklar succé!


M.A.N reklam 10.0

Den ständigt produktiva reklambyrån som lanserar hangus produkter, med viss tveksamhet, är i farten med en helt ny kampanj, onomatopoetiskt utformade skåpbilar! Det reklambyrån erbjuder är skåpbilar till företag som både låter och ser ut som deras verksamhet. Vi har fått två bildbevis från extremt nöjda kunder. På bilden ovan ser vi kundens gräsbevuxna bil, denne konstgräsförsäljare i Stockholm har fått sin bil specialdesignad av M.A.N reklam för att låta företagsbilen visualisera affärsidén direkt på gatan. På bilden nedan ser vi en klotterkonsult i östra Småland som rycker ut och klottrar på beställning. Enligt statistik från Sadistiska Centralbyrån blir en företagsbil omkörd 3 gånger per halvtimme och dygn, vilket ger ett reklamutfall, enligt nyckeltal från Svensk Direktreklamation, som visar att dessa företag kan tredubbla försäljningen den närmaste tioårsperioden! Grattis! säger hangus.se till den flitiga och kreativa reklambyrån.


M.A.N reklam 11.0

Den nya parfymen "Fero" med feromoner är en succce med sitt format som brandsläckare! Överallt faller kvinnor och män som spånskivor för mängden och intensiteten i denna parfym! Well done M.A.N. reklam för denna produktförädling!


Klicka på bilden för att läsa varningstexten ordentligt! Flera fall av spontana skilsmässor har inträffat eftersom det inte går att stänga av parfymen när säkerhetssprinten är utdragen.

På egen risk alltså - men ändå - vilken gåva till mänskligheten!


M.A.N reklam 12.0












"Sant eller falskt? Historier som publiceras här är antingen sanna eller osanna. Läsarens uppgift är att ta ställning."